Het Neije koppel van Papgat is bekend, maar wie zijn nu eigenlijk Prins Ruud Pap D’n Urste en Adjudant Roel? Wat houdt ze dagelijks bezig? En hoeveel zin hebben ze in de carnaval? Lees dan vooral snel verder, maar schud ze ook zeker een keer de hand en sluit een keertje aan als ze in de polonaise voorbij komen.
Prins Ruud Pap D’n Urste gaat in het dagelijkse leven door het leven als Ruud Swinkels (35). Ruud is geboren en getogen in Papgat, sinds klein af aan viert hij carnaval bij C.V. de Plekkers, speelt grote trom bij Dùbent uit Veghel en maakt samen met zijn vader muziek bij De Blaosplekkers. Ruud werkt als Business Controller bij Sligro Food Group in Veghel en als er dan nog wat vrije tijd over is stapt hij graag op de wielrenfiets of mountainbike. Ruud woont samen met zijn vriendin Linda van Heesch op de Kienehoef met hun twee zoons Niels (3) en Joep (2). Hofdame Linda is lid van CV de Heikneuters, dochter van oud Heer Adjudant Jos van Heesch, voetbalt bij de vrijdagavond dames van vv Boskant, maakt muziek bij de Kneuterkapel en is werkzaam op het laboratorium van Darling Ingredients Nederland in Son.
Adjudant Roel gaat in het dagelijkse leven door het leven als Roel Harperink (35). Roel is geboren in Oeteldonk maar al zijn hele leven woonachtig in Papgat, woont net zoals Prins Ruud samen met zijn vriendin Daphne van Berlo en hun kinderen Noud (6), Eva (4) & Guus (2) op de Kienehoef. Roel is als kind Nar geweest bij de jeugdraad, al bijna 20 jaar actief lid van C.V. de Plekkers en hij heeft carnavalswagens gebouwd met de Dukes of Rooi. Verder maakt hij muziek bij Leuk da ge d’r Band en werkt als Manager Finance & Control bij Cuijpers Groep in Weert. Hofdame Daphne is opgegroeid in Kuussegat, dochter van oud Kuussegat adjudant en tevens oud Prins Piel XI Ivo van Berlo, ze slaat graag een shuttle bij de Rooise Badminton Club, ze is lid van C.V. de Plekkers en is werkzaam bij de Verbinding in Sint-Oedenrode.
Toen op 8 april “die ene van de raad” voor de deur stond en Ruud meegenomen werd naar een geheime locatie en daar door Prins Job gevraagd werd als Prins kon alleen zijn beste maat Roel zijn adjudant worden. Ruud & Roel hebben vanaf de peuters tot en met het hoger beroepsonderwijs bij elkaar in de klas gezeten. Van jongs af aan zijn we beste vrienden en waren we altijd samen op pad, héél vaak na school samen spelen, samen muziek maken, later ook samen naar de kroeg en natuurlijk samen carnavallen en wagens bouwen bij CV de Plekkers. Sinds 8 april bewaakten we het grootste geheim van Papgat en vanaf dat moment zijn we begonnen met alle voorbereidingen die nodig zijn voor het mooiste feest van het jaar! Een intensieve, maar vooral leuke periode waarin we al veel hebben mogen genieten.
We kijken uit naar alles wat ons nog te wachten staat, van de receptie tot aan de Prinsenzittingen en van de kapellenavond tot aan de carnaval. Laten we samen met alle Papbuiken en Papbuikinnen er één groot feest van te maken!
Dus: Blijf Plekke en maok veul lol, in Papgat is niks te dol!